wisTrOo ~ Admin
Mesaj Sayısı : 338 R£P : 614 Kayıt tarihi : 26/09/09 Yaş : 29 Nerden : Türkiye/Kocaeli Lakap : wisTrOo
| Konu: Wolfenstein (PC) - İnceleme C.tesi Eyl. 26, 2009 5:53 pm | |
| Kara Güneş'in laneti dünyanın kaderini değiştirecek! Herşey istenildiği gibi gidiyordu. Önce Avrupa, sonrasında da tüm dünya,tamamen Nazi hakimiyeti altına girmek üzereydi, ama yetmiyordu. Hitler,mutlak gücün silahlarla değil, düşüncelerle, ama zeki düşüncelerlesağlanabileceğine inanıyordu. Nitekim dış güçler de, her daim Nazileringizli planlar yaptıklarından şüpheleniyordu, haksız da sayılmazlardı.Büyük bir iyilik veya kötülük için yol göstermeye gerek yoktur. Tek birışık, tek bir adım yeterlidir. Dünya üzerindeki şeytani ordusuyladehşet saçan lider, cehennem şeytanlarını da dünyaya getirerek mutlakbir kötülüğün altına imza atmak istedi ve bilim adamlarını toplayarakkaleye, yani Wolfenstein Kalesi’ne kapandı. Bir süre sonra gökyüzünüdev bir ışık aydınlattı, karanlık günler yakındaydı... Kötülüğün ilk adımları Wolfensteinismi, oyun olarak ilk kez 1981 yılında duyuldu. Muse Softwaretarafından geliştirilen Castle Wolfenstein, Apple II platformu içinçıkarılmıştı. Adolf Hitler'e düzenlenmesi planlanan bir suikastı konualan yapım, ayrıca "Gizlilik" temasını kullanan ilk yapım olmaözelliğine sahip. Bu isim, yıllar sonra id Software tarafından dakullanılacak ve yine bir ilke imza atılacaktı. Yani ilk FPS oyunuWolfenstein 3D ortaya çıkacaktı. Takvimler 1992'yi gösterdiğinde yapımpiyasaya sürüldü. İki oyunun da geliştiren firmalar farklı olmasınarağmen Castle Wolfenstein, id Software'ın ürününe ilham kaynağıolmuştur. Bu sebeple serinin temelini Castle Wolfenstein'ınoluşturduğunu söyleyebiliriz. "Yapımınbaşlarında karşımızdaki düşmanlar normal insanlar, ancak ilerledikçedoğaüstü rakiplerle ve süper askerlerle de çarpışıyoruz." İkiprojeden söz etmiş olsam da, bu isim altında çıkan üye sayısı dahafazla. Üçüncü büyük yapım olan Return to Castle: Wolfenstein, 2001yılında piyasaya sürülmüş ve Quake 3 motorunun nimetleriyle gayetkaliteli görsellere sahip bir oyundu. Yine William "B.J." Blazcowicz'iyönetiyor ve Nazilerin deneylerini başarısızlıkla sonuçlandırmak içinmücadele veriyorduk. Henüz daha Doom 3 çıkmadan,yeni bir Wolfenstein hakkında söylentiler ortalarda gezinmeyebaşlamıştı. id'nin o zamanki yeni motoru Doom 3 (id Tech 4), inanılmazgörseller vadediyordu ve bu teknolojiyle birlikte sadece Doom 3'ündeğil, Wolfenstein'ın da geliştirileceğine inanılıyordu. Fakat bunarağmen id yetkilileri, "Böyle bir çalışmamız yok" diyerek, durumugeçiştirmişti. İlk belirtiler ise, Doom 3'ün piyasaya çıkmasından 1 yılsonra geldi. Oyuna ait olduğu iddia edilen ilk konsept çizimleri ortayaçıktı. Bu gelişmelerin ardından uzunca bir süre yeni yapımdan yinehaber alınamadı. Son hamle ise id Software'dan geldi ve yeni birWolfenstein’ın hazırlandığı kesinleşti. Nihayet eski dostumuz tekrarpiyasalarda. Tüm Nazilere karşı tek bir Amerikalı 1943yılı Nazi Almanya’sı durmadan çalışmalara devam etmektedir.Profesörler, gizli deneyler sırasında Black Sun isimli bir güçkeşfediyor. Bu güç, silahların daha fazla hasar vermesine ve insanlardafiziksel gelişmelere neden oluyor. Her zaman "Süper asker" tutkusu olanNaziler de, Heinrich Himmler komutasındadır. Ancak bu durumdan haberdarolan bir grup insan, gizli bir örgüt kuruyor ve deneyleri sonlandırmakiçin bizi, yani yöneteceğimiz karakter "B.J." Blazcowicz'i bölgeyedavet ediyor. Wolfenstein'da sürekli mekikdokuyacağımız iki bölge var. Bağlı olduğumuz örgütün sığınakları daburalarda yer alıyor. Her macera öncesi sığınaklara geliyor,karakterlerle konuşuyor ve yapmamız gerekenler konusunda talimatlaralıyoruz (Far Cry 2'deki gibi). Ayrıca etrafta silah tüccarları dabulunuyor. Oyun esnasında bulacağınız altın keselerinin karşılığındaelinizdeki silahlara takviyeler yapabiliyorsunuz. Wolfenstein'ınoynanış tarzı, böylece yeni oyunda biraz değişmiş olarak karşımızaçıkıyor. Üzerinde yer aldığımız haritalarınçizgisel olmadığını söyleyebilirim. Çatışma esnasında zor durumdakaldıysanız, arka sokaktan dolaşabiliyor, bir evin içine girebiliyorveya kanalizasyona atlayabiliyorsunuz. Aynı şekilde, düşmanlaragörünmeden ilerlemek istiyorsanız da bu yöntemleri seçebilirsiniz.Açıkçası hoş bir tat katmış. Tabii ki hep elimizdeki silahlarlamücadele edecek değiliz ya, biraz da doğaüstü güçlerimize bakalım. Bir parmağın ucundaki güç BlackSun, daha önce görülmemiş bir güç potansiyeline sahip. Öncelikle buenerji sayesinde Veil adı verilen alternatif bir boyuta adım atabilecekve yeni yollar keşfedebileceğiz. Bir madalyona sahibiz ve oyun damadalyonun dört özel gücü üzerine kurulu. Dolaysıyla maceramız boyuncabu güçleri arayacak, ele geçirecek ve kullanarak Nazileri alt edeceğiz.Bunlar ise; zamanı yavaşlatma, daha güçlü ateş edebilme, diğer boyutageçip yeni yollar oluşturabilme ve kalkan desteği sağlayabilme. Kısacahepsini açıklayalım. Zamanı yavaşlattığımızda, biz hariç her şey yavaşhareket ediyor. Böylece düşmanlardan hızlıca kaçabilir, yıkılmak üzereolan bir köprü üzerinden hızlıca geçebilir veya kapanmak üzere olan birkapıdan geçebilirsiniz. "Üzerindeyer aldığımız harita çizgisel değil. Çatışma esnasında zor durumdakaldıysanız, arka sokaktan dolaşabiliyor, bir evin içine girebiliyorveya kanalizasyona atlayabiliyorsunuz." Dahagüçlü ateş edebilme özelliği, Veil boyutundayken karşımıza çıkanyaratıkları alt etmemizde çok işimize yarıyor. Yeni yollar oluşturmak,bizi zor durumlardan kurtarıyor. Kısaca diğer boyutu kullanarak,normalde gözükmeyen alternatif geçitleri kullanabiliyoruz. Bunuanlayabilmek için duvarda güneş logosu görmeniz yeterli. Kalkanözelliği ise, sınırlı bir süre zarfında hiç hasar almamamızı sağlıyor.Tüm bu özellikleri, oyun boyunca tek tek araştırıp buluyoruz. Fakat herzaman kullanamıyoruz. Haritaların bazı noktalarında, üzerinde Veilenerjisi bulunan ufak çukurlar göreceksiniz. Buraya giderekgüçlerinizin kullanılabilirlik düzeyini tekrar artırabiliyorsunuz. Birlikten kuvvet doğar Operasyonlaratek başımıza gitmiyoruz. Yanımızda bizle birlikte hareket eden veüstelik attıklarını vuran adamlar var. Yerin kat kat altında,ormanlarda ve kasabalarda mücadele ediyoruz. Önemli belgeleri elegeçirmemiz, önemli kişileri öldürmemiz isteniyor. Bu esnalarda kimizaman eğlenceli, kimi zaman da gerilimli olaylarla karşılaşabiliyoruz.Sahip olduğumuz her şey, bulunduğumuz bölge, silah bilgilerimiz ve elegeçirdiğimiz notlarda yazanlar gibi vs… bilgilere ulaşmak için "Tab"tuşuna basmamız yeterli oluyor. Düşmanla temasanları çok güzel hazırlanmış. Çatışmalar çok zevkli. Değişken düşmanfaktörüyle karşı karşıya kaldığımız için saldırı alışkanlıklarımızısürekli değiştirmemiz gerekiyor. Bir Alman makineli tüfeğiyle Nazisubaylarını kolayca alt edebiliyorken, değişim geçirmiş doğaüstüaskerleri öldürmek o kadar da kolay olmuyor. Bu düşmanlara karşılıkolarak bizim de özel silahlarımız bulunuyor. Onları kızartabiliyor veyabir un gibi parçalayabiliyoruz. Yapımın kullandığı Doom 3 motoru, gayetşık. Tasarımlar iyi. Kaplamalarda ise detay seviyesi bazen düşebiliyor.Veil boyutunda etrafı kaplayan yeşil perde ve gökyüzünde oluşan rüzgârefektleri görülmeye değer. Yapılan düzenlemeler ve Havok fizikmotorunun da eklenmesi iyi olmuş. Doom 3 veyaQuake 4'te adamları öldürünce yanma efekti sonrasında kaybolurlardı.Wolfenstein'da ise bu durum farklı. Ateş ettikçe askerler üzerinde yaraizleri beliriyor ve öldükten sonra da kaybolmuyorlar, iç içegeçmiyorlar. Üstelik şiddetli patlamalar sonucunda adamlarparçalanabiliyor ve oradan oraya savruluyorlar. Tabii ki tek başlarınadeğil. Çevredeki masa, sandalye, varil gibi nesneler deparçalanabiliyor. Fizikler konusunda da Wolfenstein başarılı. Yapımınsağlık sistemi de değişmiş. İlk oyundan bu yana yemek yiyerek iyileşmeyöntemi, yerini yeni Wolfenstein’da dinlen ve iyileş yönteminebırakıyor. Sesler güzel, ama bazen garip diyaloglarlakarşılaşabiliyorsunuz. Örneğin bir Nazi askeri, “Benimle gel” derkenİngilizce, “Çabuk ol” derken Almanca konuşuyor ve bunu art arda kurduğusözcüklerde kullanıyor. Tech 4 yani bilinen adıyla Doom 3 ile grafik motoruyla geliştirilenWolfenstein, genel olarak iyi bir görsellik sunuyor. Ayrıca Havok fizikmotoru desteği sayesinde, etraf parçalanıyor ve rakiplerimiz hasaralıyor. Bu durum atmosfere daha fazla gerçeklik katıyor." Eski kale savaşları YapımdaStopwatch, Objective ve Team Deathmatch modları yer alıyor. LAN veyaİnternet üzerinden oynayabiliyorsunuz. Adam öldürdükçe elde ettiğinizparalarla silahlarınızda ve araçlarınızda geliştirmeleryapabiliyorsunuz. Ekstradan ateş gücü, daha fazla mermi veya çelikyelek gibi. Ayrıca Veil boyutuna geçerek, özel silahlar dakullanabiliyorsunuz. Eğer yapım çıkmadan önce multiplayer betasınıoynadıysanız ve kayıt dosyalarınızı sakladıysanız, bunları tam sürümoyunda da kullanabiliyorsunuz. Wolfenstein,oynadıkça sizi içerisine çekmeyi başarıyor. Gittikçe değişen atmosferve normal yaşantının yerini anormal olaylara bırakması, heyecandüzeyini daha da artırıyor. Kasabadayken dağlara bakarsanız efsanekaleyi ve yanındaki dev zeplini göreceksiniz. Tabii ki mücadele, sadeceyer yüzeyinde sürmeyecek, farklı mekânlarda da bulunacaksınız. Tümbunlar için Wolfenstein’ı oynamalısınız. Yapımcıların “Olmayacak”demelerine rağmen, belki de Hitler’le karşılaşırsınız. | |
|
too_lga_61 Moderatör
Mesaj Sayısı : 153 R£P : 285 Kayıt tarihi : 26/09/09 Yaş : 28 Nerden : Türkiye/İstanbul Lakap : Karanite
| Konu: Geri: Wolfenstein (PC) - İnceleme C.tesi Eyl. 26, 2009 9:40 pm | |
| saol paylaşım için | |
|
wisTrOo ~ Admin
Mesaj Sayısı : 338 R£P : 614 Kayıt tarihi : 26/09/09 Yaş : 29 Nerden : Türkiye/Kocaeli Lakap : wisTrOo
| Konu: Geri: Wolfenstein (PC) - İnceleme C.tesi Eyl. 26, 2009 9:56 pm | |
| Bişe değil | |
|