ılıı.lı.ıll єη ιуι σуυη ραуℓαşıм ѕιтєѕι™ © ılıı.lı.ıll
Wolfenstein (PC) - İnceleme 8cauba10

HOŞGELDİNİZ...
Forumumuzda yapılan paylaşımları indirmek ve konulara görüşlerinizi yazabilmek için ÜYE OLMANIZ GEREKMEKTEDİR...!
Üye olmak içinTIKLA !



ωωω.gαмєтυякєу.єυ.тc » єη ιуι σуυη ραуℓαşıм ѕιтєѕι™️
ılıı.lı.ıll єη ιуι σуυη ραуℓαşıм ѕιтєѕι™ © ılıı.lı.ıll
Wolfenstein (PC) - İnceleme 8cauba10

HOŞGELDİNİZ...
Forumumuzda yapılan paylaşımları indirmek ve konulara görüşlerinizi yazabilmek için ÜYE OLMANIZ GEREKMEKTEDİR...!
Üye olmak içinTIKLA !



ωωω.gαмєтυякєу.єυ.тc » єη ιуι σуυη ραуℓαşıм ѕιтєѕι™️
ılıı.lı.ıll єη ιуι σуυη ραуℓαşıм ѕιтєѕι™ © ılıı.lı.ıll
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Wolfenstein (PC) - İnceleme

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
wisTrOo ~
Admin

Admin
wisTrOo ~


Mesaj Sayısı : 338
R£P : 614
Kayıt tarihi : 26/09/09
Yaş : 29
<b>Nerden</b> Nerden : Türkiye/Kocaeli
<b>Lakap</b> Lakap : wisTrOo

Wolfenstein (PC) - İnceleme Empty
MesajKonu: Wolfenstein (PC) - İnceleme   Wolfenstein (PC) - İnceleme Icon_minitimeC.tesi Eyl. 26, 2009 5:53 pm

Kara Güneş'in laneti dünyanın kaderini değiştirecek!
Her
şey istenildiği gibi gidiyordu. Önce Avrupa, sonrasında da tüm dünya,
tamamen Nazi hakimiyeti altına girmek üzereydi, ama yetmiyordu. Hitler,
mutlak gücün silahlarla değil, düşüncelerle, ama zeki düşüncelerle
sağlanabileceğine inanıyordu. Nitekim dış güçler de, her daim Nazilerin
gizli planlar yaptıklarından şüpheleniyordu, haksız da sayılmazlardı.
Büyük bir iyilik veya kötülük için yol göstermeye gerek yoktur. Tek bir
ışık, tek bir adım yeterlidir. Dünya üzerindeki şeytani ordusuyla
dehşet saçan lider, cehennem şeytanlarını da dünyaya getirerek mutlak
bir kötülüğün altına imza atmak istedi ve bilim adamlarını toplayarak
kaleye, yani Wolfenstein Kalesi’ne kapandı. Bir süre sonra gökyüzünü
dev bir ışık aydınlattı, karanlık günler yakındaydı...

Kötülüğün ilk adımları

Wolfenstein
ismi, oyun olarak ilk kez 1981 yılında duyuldu. Muse Software
tarafından geliştirilen Castle Wolfenstein, Apple II platformu için
çıkarılmıştı. Adolf Hitler'e düzenlenmesi planlanan bir suikastı konu
alan yapım, ayrıca "Gizlilik" temasını kullanan ilk yapım olma
özelliğine sahip. Bu isim, yıllar sonra id Software tarafından da
kullanılacak ve yine bir ilke imza atılacaktı. Yani ilk FPS oyunu
Wolfenstein 3D ortaya çıkacaktı. Takvimler 1992'yi gösterdiğinde yapım
piyasaya sürüldü. İki oyunun da geliştiren firmalar farklı olmasına
rağmen Castle Wolfenstein, id Software'ın ürününe ilham kaynağı
olmuştur. Bu sebeple serinin temelini Castle Wolfenstein'ın
oluşturduğunu söyleyebiliriz.


Wolfenstein (PC) - İnceleme 1_s
"Yapımın
başlarında karşımızdaki düşmanlar normal insanlar, ancak ilerledikçe
doğaüstü rakiplerle ve süper askerlerle de çarpışıyoruz."

İki
projeden söz etmiş olsam da, bu isim altında çıkan üye sayısı daha
fazla. Üçüncü büyük yapım olan Return to Castle: Wolfenstein, 2001
yılında piyasaya sürülmüş ve Quake 3 motorunun nimetleriyle gayet
kaliteli görsellere sahip bir oyundu. Yine William "B.J." Blazcowicz'i
yönetiyor ve Nazilerin deneylerini başarısızlıkla sonuçlandırmak için
mücadele veriyorduk.

Henüz daha Doom 3 çıkmadan,
yeni bir Wolfenstein hakkında söylentiler ortalarda gezinmeye
başlamıştı. id'nin o zamanki yeni motoru Doom 3 (id Tech 4), inanılmaz
görseller vadediyordu ve bu teknolojiyle birlikte sadece Doom 3'ün
değil, Wolfenstein'ın da geliştirileceğine inanılıyordu. Fakat buna
rağmen id yetkilileri, "Böyle bir çalışmamız yok" diyerek, durumu
geçiştirmişti. İlk belirtiler ise, Doom 3'ün piyasaya çıkmasından 1 yıl
sonra geldi. Oyuna ait olduğu iddia edilen ilk konsept çizimleri ortaya
çıktı. Bu gelişmelerin ardından uzunca bir süre yeni yapımdan yine
haber alınamadı. Son hamle ise id Software'dan geldi ve yeni bir
Wolfenstein’ın hazırlandığı kesinleşti. Nihayet eski dostumuz tekrar
piyasalarda.

Tüm Nazilere karşı tek bir Amerikalı

1943
yılı Nazi Almanya’sı durmadan çalışmalara devam etmektedir.
Profesörler, gizli deneyler sırasında Black Sun isimli bir güç
keşfediyor. Bu güç, silahların daha fazla hasar vermesine ve insanlarda
fiziksel gelişmelere neden oluyor. Her zaman "Süper asker" tutkusu olan
Naziler de, Heinrich Himmler komutasındadır. Ancak bu durumdan haberdar
olan bir grup insan, gizli bir örgüt kuruyor ve deneyleri sonlandırmak
için bizi, yani yöneteceğimiz karakter "B.J." Blazcowicz'i bölgeye
davet ediyor.

Wolfenstein'da sürekli mekik
dokuyacağımız iki bölge var. Bağlı olduğumuz örgütün sığınakları da
buralarda yer alıyor. Her macera öncesi sığınaklara geliyor,
karakterlerle konuşuyor ve yapmamız gerekenler konusunda talimatlar
alıyoruz (Far Cry 2'deki gibi). Ayrıca etrafta silah tüccarları da
bulunuyor. Oyun esnasında bulacağınız altın keselerinin karşılığında
elinizdeki silahlara takviyeler yapabiliyorsunuz. Wolfenstein'ın
oynanış tarzı, böylece yeni oyunda biraz değişmiş olarak karşımıza
çıkıyor.

Üzerinde yer aldığımız haritaların
çizgisel olmadığını söyleyebilirim. Çatışma esnasında zor durumda
kaldıysanız, arka sokaktan dolaşabiliyor, bir evin içine girebiliyor
veya kanalizasyona atlayabiliyorsunuz. Aynı şekilde, düşmanlara
görünmeden ilerlemek istiyorsanız da bu yöntemleri seçebilirsiniz.
Açıkçası hoş bir tat katmış. Tabii ki hep elimizdeki silahlarla
mücadele edecek değiliz ya, biraz da doğaüstü güçlerimize bakalım.

Bir parmağın ucundaki güç

Black
Sun, daha önce görülmemiş bir güç potansiyeline sahip. Öncelikle bu
enerji sayesinde Veil adı verilen alternatif bir boyuta adım atabilecek
ve yeni yollar keşfedebileceğiz. Bir madalyona sahibiz ve oyun da
madalyonun dört özel gücü üzerine kurulu. Dolaysıyla maceramız boyunca
bu güçleri arayacak, ele geçirecek ve kullanarak Nazileri alt edeceğiz.
Bunlar ise; zamanı yavaşlatma, daha güçlü ateş edebilme, diğer boyuta
geçip yeni yollar oluşturabilme ve kalkan desteği sağlayabilme. Kısaca
hepsini açıklayalım. Zamanı yavaşlattığımızda, biz hariç her şey yavaş
hareket ediyor. Böylece düşmanlardan hızlıca kaçabilir, yıkılmak üzere
olan bir köprü üzerinden hızlıca geçebilir veya kapanmak üzere olan bir
kapıdan geçebilirsiniz.


Wolfenstein (PC) - İnceleme 2_s
"Üzerinde
yer aldığımız harita çizgisel değil. Çatışma esnasında zor durumda
kaldıysanız, arka sokaktan dolaşabiliyor, bir evin içine girebiliyor
veya kanalizasyona atlayabiliyorsunuz."

Daha
güçlü ateş edebilme özelliği, Veil boyutundayken karşımıza çıkan
yaratıkları alt etmemizde çok işimize yarıyor. Yeni yollar oluşturmak,
bizi zor durumlardan kurtarıyor. Kısaca diğer boyutu kullanarak,
normalde gözükmeyen alternatif geçitleri kullanabiliyoruz. Bunu
anlayabilmek için duvarda güneş logosu görmeniz yeterli. Kalkan
özelliği ise, sınırlı bir süre zarfında hiç hasar almamamızı sağlıyor.
Tüm bu özellikleri, oyun boyunca tek tek araştırıp buluyoruz. Fakat her
zaman kullanamıyoruz. Haritaların bazı noktalarında, üzerinde Veil
enerjisi bulunan ufak çukurlar göreceksiniz. Buraya giderek
güçlerinizin kullanılabilirlik düzeyini tekrar artırabiliyorsunuz.

Birlikten kuvvet doğar

Operasyonlara
tek başımıza gitmiyoruz. Yanımızda bizle birlikte hareket eden ve
üstelik attıklarını vuran adamlar var. Yerin kat kat altında,
ormanlarda ve kasabalarda mücadele ediyoruz. Önemli belgeleri ele
geçirmemiz, önemli kişileri öldürmemiz isteniyor. Bu esnalarda kimi
zaman eğlenceli, kimi zaman da gerilimli olaylarla karşılaşabiliyoruz.
Sahip olduğumuz her şey, bulunduğumuz bölge, silah bilgilerimiz ve ele
geçirdiğimiz notlarda yazanlar gibi vs… bilgilere ulaşmak için "Tab"
tuşuna basmamız yeterli oluyor.

Düşmanla temas
anları çok güzel hazırlanmış. Çatışmalar çok zevkli. Değişken düşman
faktörüyle karşı karşıya kaldığımız için saldırı alışkanlıklarımızı
sürekli değiştirmemiz gerekiyor. Bir Alman makineli tüfeğiyle Nazi
subaylarını kolayca alt edebiliyorken, değişim geçirmiş doğaüstü
askerleri öldürmek o kadar da kolay olmuyor. Bu düşmanlara karşılık
olarak bizim de özel silahlarımız bulunuyor. Onları kızartabiliyor veya
bir un gibi parçalayabiliyoruz. Yapımın kullandığı Doom 3 motoru, gayet
şık. Tasarımlar iyi. Kaplamalarda ise detay seviyesi bazen düşebiliyor.
Veil boyutunda etrafı kaplayan yeşil perde ve gökyüzünde oluşan rüzgâr
efektleri görülmeye değer. Yapılan düzenlemeler ve Havok fizik
motorunun da eklenmesi iyi olmuş.

Doom 3 veya
Quake 4'te adamları öldürünce yanma efekti sonrasında kaybolurlardı.
Wolfenstein'da ise bu durum farklı. Ateş ettikçe askerler üzerinde yara
izleri beliriyor ve öldükten sonra da kaybolmuyorlar, iç içe
geçmiyorlar. Üstelik şiddetli patlamalar sonucunda adamlar
parçalanabiliyor ve oradan oraya savruluyorlar. Tabii ki tek başlarına
değil. Çevredeki masa, sandalye, varil gibi nesneler de
parçalanabiliyor. Fizikler konusunda da Wolfenstein başarılı. Yapımın
sağlık sistemi de değişmiş. İlk oyundan bu yana yemek yiyerek iyileşme
yöntemi, yerini yeni Wolfenstein’da dinlen ve iyileş yöntemine
bırakıyor. Sesler güzel, ama bazen garip diyaloglarla
karşılaşabiliyorsunuz. Örneğin bir Nazi askeri, “Benimle gel” derken
İngilizce, “Çabuk ol” derken Almanca konuşuyor ve bunu art arda kurduğu
sözcüklerde kullanıyor.


Wolfenstein (PC) - İnceleme 2_s

Tech 4 yani bilinen adıyla Doom 3 ile grafik motoruyla geliştirilen
Wolfenstein, genel olarak iyi bir görsellik sunuyor. Ayrıca Havok fizik
motoru desteği sayesinde, etraf parçalanıyor ve rakiplerimiz hasar
alıyor. Bu durum atmosfere daha fazla gerçeklik katıyor."

Eski kale savaşları

Yapımda
Stopwatch, Objective ve Team Deathmatch modları yer alıyor. LAN veya
İnternet üzerinden oynayabiliyorsunuz. Adam öldürdükçe elde ettiğiniz
paralarla silahlarınızda ve araçlarınızda geliştirmeler
yapabiliyorsunuz. Ekstradan ateş gücü, daha fazla mermi veya çelik
yelek gibi. Ayrıca Veil boyutuna geçerek, özel silahlar da
kullanabiliyorsunuz. Eğer yapım çıkmadan önce multiplayer betasını
oynadıysanız ve kayıt dosyalarınızı sakladıysanız, bunları tam sürüm
oyunda da kullanabiliyorsunuz.

Wolfenstein,
oynadıkça sizi içerisine çekmeyi başarıyor. Gittikçe değişen atmosfer
ve normal yaşantının yerini anormal olaylara bırakması, heyecan
düzeyini daha da artırıyor. Kasabadayken dağlara bakarsanız efsane
kaleyi ve yanındaki dev zeplini göreceksiniz. Tabii ki mücadele, sadece
yer yüzeyinde sürmeyecek, farklı mekânlarda da bulunacaksınız. Tüm
bunlar için Wolfenstein’ı oynamalısınız. Yapımcıların “Olmayacak”
demelerine rağmen, belki de Hitler’le karşılaşırsınız.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gameturkey.forumdizini.com
too_lga_61
Moderatör

Moderatör
avatar


Mesaj Sayısı : 153
R£P : 285
Kayıt tarihi : 26/09/09
Yaş : 28
<b>Nerden</b> Nerden : Türkiye/İstanbul
<b>Lakap</b> Lakap : Karanite

Wolfenstein (PC) - İnceleme Empty
MesajKonu: Geri: Wolfenstein (PC) - İnceleme   Wolfenstein (PC) - İnceleme Icon_minitimeC.tesi Eyl. 26, 2009 9:40 pm

saol paylaşım için Wolfenstein (PC) - İnceleme Icon_wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
wisTrOo ~
Admin

Admin
wisTrOo ~


Mesaj Sayısı : 338
R£P : 614
Kayıt tarihi : 26/09/09
Yaş : 29
<b>Nerden</b> Nerden : Türkiye/Kocaeli
<b>Lakap</b> Lakap : wisTrOo

Wolfenstein (PC) - İnceleme Empty
MesajKonu: Geri: Wolfenstein (PC) - İnceleme   Wolfenstein (PC) - İnceleme Icon_minitimeC.tesi Eyl. 26, 2009 9:56 pm

Bişe değil Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gameturkey.forumdizini.com
 
Wolfenstein (PC) - İnceleme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» WolfensTein - 2009 - Full

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ılıı.lı.ıll єη ιуι σуυη ραуℓαşıм ѕιтєѕι™ © ılıı.lı.ıll :: ۩۞۩๑..•*•..>Oyun Müptelaları :: Oyun Incelemeleri Ve Anlatımları-
Buraya geçin: